سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سید مهدی سید صالحی با قراردادی یک ساله به استقلال پیوست

seyedsalehi



تاریخ : پنج شنبه 88/4/11 | 3:25 عصر | نویسنده : علیرضا | نظر

 دوچرخه‌سواران ، چهار جوان نظامی به نام‌های میرزایی، نواب، خشایار و جانان‌پور در خیابان فردوسی تهران باشگاه دوچرخه‌سواران را بنیان نهادند.پس از چند ماه قرار شد که در کنار تیم دوچرخه سواری یک تیم فوتبال نیز با همان اسم شروع به کار کند. پس از آن دوچرخه سواران رسماً اعلام موجودیت نمود و در همین بین، چند تن از بازیکنان سرشناس تیم فوتبال نادر از جمله مهندس جاویدان به تیم فوتبال دوچرخه سواران پیوستند و نام این تیم در هیات فوتبال استان تهران ثبت گردید.در ابتدا باشگاه تنها در رشته دوچرخه سواری فعالیت می‏کرد اما پس از مدتی در رشته‏های والیبال، بسکتبال، وزنه برداری، کشتی، پینگ پنگ، شنا و فوتبال نیز فعالیت خود را آغاز کرد.پس از چهار سال از تشکیل تیم فوتبال دوچرخه سواران پرویز خسروانی در سال ???? امتیاز باشگاه دوچرخه سواران را به نام خود به ثبت رساند و نام آن را به تاج تغییر داد. طبق مدارک موجود تاریخ تغییر نام باشگاه، اول اسفندماه سال ???? هجری شمسی می‌باشد.

تاج، رایکوف و قهرمانی آسیا

زدراکو رایکوف پر افتخارترین مربی خارجی تاریخ استقلال است.وی در روزهای اول حضورش در استقلال این تیم را به قهرمانی آسیا رساند.رایکوف ? بار در سالهای ?? و ?? استقلال را قهرمان لیگ کرد و در سالهای ?? و ?? این تیم را در رقابت های باشگاهی تهران به قهرمانی رساند. همچنین ? مقام قهرمانی در جام میلز یک سومی در آسیا و چند جام دیگر داخلی از افتخارات وی در استقلال است.

سال‌های نخست پس از انقلاب

دوران جام آزادگان

 دوران لیگ برتر

اولین دوره

 در این سال استقلال تا هفته پایانی در صدر جدول بود و تنها به یک مساوی در شهر انزلی و مقابل ملوان بندرانزلی نیاز

 داشت تا به

قهرمانی برسد.اما با شکست در آن دیدار و هم زمان پیروزی تیم پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادیتیم استقلال با تفاوت یک امتیاز و با  امتیاز به مقام نایب قهرمانی بسنده نمود.

 دومین دوره

در این دوره تیم استقلال تهران با مربی‏گری رولند کخ آلمانی به مقام نازل نهمی اکتفا کرد. بر خلاف ادوار گذشته بازی‏های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه تختی تهران که در شرق تهران است انجام می‏شد. همچنین در این دوره تغییراتی در کادر فنی و مدیریتی باشگاه صورت گرفت.

 سومین دوره

در این دوره از مسابقات لیگ برتر که همزمان با آغاز مربی‏گری امیر قلعه نویی در استقلال بود استقلال تا هفته‏های پایانی در کورس قهرمانی قرار داشت اما در نهایت این تیم پاس بود که توانست قهرمانی را اذان خود کند و استقلال با ?? امتیاز دوم شد.در این دوره از مسابقات استقلال با باخت همراه با تیم قهرمان یعنی پاس کمترین باخت را داشت.

چهارمین دوره

در این دوره از رقابت‏ها استقلال تهران همچون دوره گذشته تا هفته‏های پایانی در کورس قهرمانی قرار داشت  اما در نهایت این تیم فولاد خوزستان بود که توانست به مقام قهرمانی برسد و استقلال تهران با  امتیاز و با تفاضل گل کمتر نسبت به تیم ذوب آهن اصفهان به مقام سوم رسید.در این دوره از مسابقات استقلال با زدن  گل زده بهترین خط حمله را داشت و رضا عنایتی با زدن  گل به آقای گلی رقابت‏ها دست یافت.همچنین استقلال با تنها ? باخت همراه تیم قهرمان یعنی فولاد رکورد کمترین باخت را در بین تیمهای لیگ از آن خود نمود.

 پنجمین دوره

در این دوره استقلال به اولین قهرمانی خود در لیگ برتر با مربی‏گری امیر قلعه‌نویی دست یافت.در این دوره از رقابت‏ها تیم پاس رقیب استقلال تا هفته‏های پایانی در رسیدن به قهرمانی بود.اما عاقبت تیم استقلال با  امتیاز و با پیروزی  بر  مقابل برق شیراز در بازی پایانی و در حضورهزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی به قهرمانی این دوره از رقابت‏ها رسید.در این دوره رضا عنایتی با زدن ?? گل ضمن آقایی گلی رکوردار بیشتر گل زده در لیگ ایران شد. وحید طالب‏لو با مهارپنالتی بهترین پنالتی گیر و خط دفاعی استقلال به خوردن  گل بهترین خط دفاعی لیگ شد.همچنین تیم استقلال همراه با تیم پاس با بردن ?? بازی بیشترین برد را در این دوره از مسابقات داشتند و مجتبی جباری نیز به عنوان بهترین بازیکن لیگ انتخاب گردید.

 ششمین دوره

در این دوره از مسابقات که صمد مرفاوی مربی‏گری استقلال را بر عهده داشت  استقلال مانند ادوار گذشته در کورس قهرمانی قرار داشت.اما این تیم سایپا بود که در نهایت توانست با مربی‏گری علی دایی بر سایر رفبا پیشی گرفته و به مقام قهرمانی برسد.تیم استقلال نیز در این دوره از رقابت‏ها به مقام چهارمی رسید.

 هفتمین دوره

 

در هفتمین دوره از این رقابت‏ها تیم استقلال با نتایج بسیار بدی روبرو گشت و به مقام پایین سیزدهمی رسید.در این رقابت‏ها مربی‏گری استقلال تا نیمه فصل بر عهده ناصر حجازی و بعد از آن بر عهده فیروز کریمی بود.

 هشتمین دوره

تیم استقلال این دوره از لیگ را بسیار بد شروع کرد و حتی رتبه استقلال در هفته ششم در جدول رده بندی تا ام هم رسیده بود. اما بعد از هفته ششم، تیم استقلال یک سیر صعودی پیدا کرد و توانست به صدر جدول برسد و رقابتی سخت با تیم ذوب آهن برای قهرمانی آغاز کند، اما در اواسط نیم فصل دوم و بعد از دربی  تهران تیم استقلال افت کرد و در هفته ام لیگ از صدر جدول یک پله پایین آمد، اما استقلال در بازی هفته آخر و پایانی لیگ با توجه به باخت ذوب آهن و برتر در برابر تیم پیام و تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب آهن قهرمان این دوره از لیگ شد.

در این فصل خط حمله استقلال با ثبت رکورد ?? گل زده بهترین خط حمله ، خط دفاع استقلال با کمترین گل خورده یعنی ?? گل بهترین خط دفاع و آرش برهانی با آقای گل این فصل از جام خلیج فارس شدند

 

 



تاریخ : چهارشنبه 88/4/10 | 3:38 عصر | نویسنده : علیرضا | نظر


  • paper | فال تاروت کبیر بله خیر | sales backlinks
  • مقاله ی گل کوچک | خرید رپرتاژ